Forum www.pionierzy40pp.pl Strona Główna www.pionierzy40pp.pl
Forum Grupy Rekonstrukcji Historycznej "Pionierzy 40 PP DL"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rosyjskie pojazdy pancerne w I WŚ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pionierzy40pp.pl Strona Główna -> Zdjęcia z I wojny 1914-1918 r.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bww




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:44, 06 Maj 2011    Temat postu: Rosyjskie pojazdy pancerne w I WŚ

Opancerzona lokomotywa rosyjskiego pociągu pancernego


Rosyjskie samochody pancerne w Galicji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bww




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:30, 07 Maj 2011    Temat postu:

Samochód pancerny Austin i rosyjscy pancerniacy w 1916r.


Pociąg pancerny "Hunhuz" w 1915r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bww




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:32, 29 Maj 2011    Temat postu:

Samochód pancerny Packard powstał w wyniku obrad konferencji w Piotrogrodzie w 1916r. i zapotrzebowania armii na wzmocnienie obrony plot. jednostek na froncie. Na bazie podwozia Packard, zbudowano opancerzone nadwozie z wieżą wyposażoną w armatę Vickers 40mm. W 1917r. wyprodukowano 11 szt. plot. samochodów pancernych Packard. Napęd stanowił silnik benzynowy o mocy 33KM a prędkość pojazdu dochodziła do 50km/h. 5-cio osobową załogę chroniły blachy pancerne o grubości 9mm a masa całkowita wynosiła 5 ton


Samochód pancerny Russo-Bałt był pierwszym całkowicie rosyjskim pojazdem produkowanym od 1914r. w zakładach o tej samej nazwie w St.Petersburgu. Gotowe samochody były transportowane do zakładów Iżorski Zawod gdzie je opancerzano i uzbrajano w 3 ckm umieszczane w nadwoziu. Był napędzany silnikiem benzynowym o mocy 60KM który nadawał prędkość do 40km/h. Obsługę stanowiło 4 ludzi których chroniły 8mm płyty pancerne. Do 1918r. wyprodukowano łącznie 115 szt. tych pojazdów.


Samochód pancerny Putiłow-Garford powstał w 1914r. na bazie importowanego podwozia ciężarówki Garford w zakładach putiłowskich w St.Petersburgu. Pojazd okazał dość udany i był używany aż do końca walk wojny domowej w Rosji. Napędzał go 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 35KM pozwalający na rozwinięcie prędkości do 20km/h. Załogę składającą się z 8-miu ludzi chroniły 7-8mm blachy pancerne. Uzbrojenie stanowiła armata 76,2mm wz.02 oraz 3ckm a waga całkowita wynosiła 11 ton.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bww dnia Wto 12:34, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bww




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:20, 12 Cze 2011    Temat postu:

Samochód pancerny Iżorski-Peerless. Przed wybuchem I wojny światowej, ministerstwo obrony zamówiło 16 samochodów pancernych bazowanych na podwoziu Peerlees. Zamówienie złożono w firmie Wolseley Motors Ltd, samochody dostarczono w 1916. Standartowo pojazdy były uzbrojone w działo 40 mm Vickers umieszczone z tyłu pojazdu. W 1917 pojazd otrzymał obrotową wieże a w nadwoziu zamontowano dodatkowe trzy karabiny maszynowe Maxim. Pojazd był wyposażony w 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 40KM nadający mu prędkość do 30km/h. Płyty pancerne o grubości 8mm chroniły 6-osobową załogę, a masa całkowita pojazdu wynosiła 6 ton.



Samochód pancerny Iżorski-Fiat. W 1915, zakłady Iżorski wyprodukowały samochód bardzo podobny do samochodu Austin. Pojazd oparto na podwoziu Fiat. Iżorski-Fiat był produkowany w dużej ilości, stał się jednym z najpopularniejszych samochodów opancerzonych w Rosji. Samochód wyposażony był w 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 60KM i osiągał prędkość do 60km/h. Blachy pancerne o grubości 7mm osłaniały 5-osobową załogę. Masa całkowita pojazdu dochodziła do 5,5 tony a uzbrojenie stanowiły 2 ckm Maxim 7,62mm.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bww




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:16, 20 Lip 2011    Temat postu:

Kołowa bojowa maszyna Liebiedienki powszechnie znana pod nazwą Car-Tank. Inne nazwy tego pojazdu to; "Nietoperz", "Latająca mysz", "Tank Liebiedienki", "Maszyna Lebiedienki" a także "Mamut" i "Mastodont". Projekt pojazdu powstał w latach 1914-15 a jego autorem był inż.Mikołaj Liebiedienko przy współpracy N. Żukowskiego, B. Stieczkina i A.Mikulina. Pojazd został wybudowany i przetestowany w 1915r. Uznano iż maszyna ta nie spełnia wymagań pola walki i projekt został zarzucony po wyprodukowaniu 1szt. do celów testowych, a następnie złomowany.
Wymiary pojazdu; dł.korpusu 17,8m , szer.korpusu 12,0m , wysokość 9,0m. Masa całkowita to 60 ton (wg. projektu 40ton). Blachy pancerne o grubości 8-10mm (wg. projektu 5-7mm). Uzbrojenie 2 armaty 76,2mm (zapas amunicji 60szt.) i 8-10ckm Maxim 7,92mm (zapas amunicji 8-10tys. szt.). Napęd stanowiły 2 lotnicze silniki Maybach nadające maks. prędkość do 17km/h a zasięg wynosił do 60km.
Oto zdjęcia, ryciny, ilustracje i model tego pojazdu.























Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bww




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 0:25, 02 Lis 2011    Temat postu:

W 1914 Aleksander Prochowshikov przedstawił projekt pojazdu, który w odróżnieniu od samochodów mógł poruszać się w dowolnym terenie. Sam pojazd został nazwany przez swego konstruktora Vezdehod - Terenówka. Według założeń projektu pojazd występował w dwóch wersjach różniących się podwoziem. W pierwszej wersji, Vezdehod miał być poruszany za pomocą jednej gąsienicy za sterowanie odpowiadały koła umieszczone w przedniej części. W drugiej wersji, Vezdehod był poruszany za pomocą dwóch gąsienic tak jak w normalnym czołgu.

Na początku 1915 projekt Vezdehoda został zaakceptowany, lecz by zmniejszyć koszta budowy wybrano pierwszą wersje pojazdu. Na budowę Vezdehoda przeznaczono około 10 tyś rubli. W maju 1915 pojazd był gotowy w tym samym miesiącu odbył się pierwszy test pojazdu. Podczas testów terenowych pojazd niemiał dużych problemów w poruszaniu się w terenie w którym grzęzły samochody. W konstrukcji pojazdu wykorzystano sporo części samochodowych, na potrzeby testów pojazd nie został wyposażony w wieże.

Jednak pod koniec 1915 dalsze prace nad Vezdehodem zostały wstrzymane, tłumaczono to brakiem odpowiedniego zaplecza technicznego i funduszy. W 1916 po raz pierwszy użyto czołgów, pisały o tym gazety jak i o tym że wstrzymano pracę nad rosyjskim pojazdem tego typu. Opinia publiczna jak i nagła potrzeba wyposażenia armii w nowy typ broni, doprowadziły do wznowienia prac nad Vezdehodem. W 1916 wznowiono prace nad Vezdehodem, zakładano unowocześnienie starej konstrukcji. W nowej wersji, gąsienica była naciągnięta na cztery cylindryczne koła, ostatni z cylindrów był połączony z napędem, po jego bokach zamontowano koła wspomagające. Tak jak w poprzedniej wersji sterowanie odbywało się za pomocą kół umieszczonych z przodu.

Podczas jazdy po drodze pojazd poruszał się na czterech kołach, gdy wjeżdżał w trudny teren koła pod ciężarem pojazdu zakopywały się a trakcje przejmowała gąsienica. Pojazd miał dysponować opancerzeniem do 8 mm grubości. Planowano montaż aż trzech KMów Maxim, biorąc pod uwagę że była to dosyć mała konstrukcja. Niestety pracę nad pojazdem zostały wstrzymane na wskutek wybuchu rewolucji. W 1941 Aleksander Prochowshikov został zatrzymany pod zarzutami szpiegostwa i rozstrzelany.

Pojazd był napędzany silnikiem benzynowym o mocy 20KM, załoga miała być jedno lub dwu osobowa którą chronić miały 8mm płyty pancerne. Prędkość maksymalna pojazdu to 8km/h a uzbrojenie to 1-3ckm Maxim 7,62mm. Długość całk. 3,35m, szerokość 2m, wysokość 2,10m.

źródło; "Pancerium"






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pionierzy40pp.pl Strona Główna -> Zdjęcia z I wojny 1914-1918 r. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin