Forum www.pionierzy40pp.pl Strona Główna www.pionierzy40pp.pl
Forum Grupy Rekonstrukcji Historycznej "Pionierzy 40 PP DL"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bicicletta 25 per truppa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pionierzy40pp.pl Strona Główna -> Rekonstrukcja elementów umundurowania, oporządzenia i postaci strzelca.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haken




Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 939
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:34, 06 Cze 2013    Temat postu: bicicletta 25 per truppa

Rower bersaglierów :

[link widoczny dla zalogowanych]



[link widoczny dla zalogowanych]





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojak33




Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Czw 22:34, 06 Cze 2013    Temat postu:

czaderski pojazd:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzyśku




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 2146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią 18:24, 07 Cze 2013    Temat postu:

Pierwsza kompania rowerzystów powstała w ramach 12-ego pułku Bersaglierów, a po dobrej ocenie ich zastosowania w czasie manewrów w 1899 r. kompanie rowerzystów od 1905 r. znalazły sie w każdym pułku.
Od 1907 r. była to 4 kompania, a od 1910 r. każdy pułk bersaglierów składał się z 4 kompanii, w tym jednej na rowerach. Do tego czasu używano rowerów cywilnych, potem doszło do złożenia zamówienia rowery o określonej przez wojsko specyfikacji.



Udział jedenastu fabryk produkujących rowery został zmniejszony do czterech, po wstępnym badaniu. Wreszcie, po dłuższej ocenie, zwycięzcą okazał się z model Bianchi m. 1912. W pierwszej wojnie światowej bataliony rowerzystów oddziela się od innych, aby pełniej wykorzystać ich mobilność i zgrupowano w trój-batalionowy oddział. możliwości poruszania się; były na ogół grupy trzech batalionów. Około połowy z 1917 powstała kompania sześciu ciężkich karabinów maszynowych na rowerach na batalionu, na rowerach specjalnie zmodyfikowanych w 1914 roku do transportu - Fiat m.14. W 1918 dodano do nich sekcję lekkich karabinów maszynowych na kompanię.



Po wojnie zredukowano siły zbrojne w kompaniach pozostały po 2 bataliony, a w 1920 r. je rozwiązano. W 1923 r. w ramach reorganizacji armii utrzymano 12 pułków Bersaglierów, jednak w każdym było tylko po 6 rowerzystów. Od 1924 r. pozostałe 6 pułków zaopatrzono w całości w rowery. Celem tego zabiegu było utworzenie jednostek szybkiego reagowania, które mogły służyć wsparciem innym jednostkom w miejscach gdzie byłoby to potrzebne. Jednostki te nie posiadały broni ciężkiej.



Żołnierze poruszali się na rowerach z wybraną prędkością, mając na sobie tylko część oporządzenia. Po dotarciu na miejsce operacji porzucali rowery i przystępowali do działania. Reszta materiałów, części zapasowe, namioty przewożono ciężarówkami. W ten sposób Bersaglierzy tworzyli szybkie jednostki szturmowe w dywizjach piechoty w postaci 11, 6 i 3 pułku Bersaglierów oraz 1, 2 i 3 pułku, które już zaopatrywano w motocykle i samochody. Był to naturalny proces motoryzacji pułków piechoty, które następnie uzbrajano w broń przeciwpancerną i samochody opancerzone.[/code]

A oto etat pułku bersaglierów na 1930 r. (obowiązywał do wojny ze zmianami w zakresie środka transportu):

Dowództwo batalionu
Oficerowie 8
Podoficerowie 10
Żołnierze 128
Rowery dla oficerów 2
Rowery dla żołnierzy 61
Motocykle 12
Wózki - 3
Motory z koszem lub motocykle Guzzi z przyczepką/wózkiem 12
Samochody osobowe - 12
samochody ciężarowe - 1

3 kompanie Bersaglierów

Oficerowie 15
Podoficerowie 21
Żołnierze 594
Rowery dla oficerów 15
Rowery dla żołnierzy 606
Ciężkie karabiny maszynowe Breda m.30 27

Kompania karabinów maszynowych
Oficerowie 6
Podoficerowie 10
Żołnierze 189
Rowery dla oficerów 5
Rowery dla żołnierzy 196 (w tym 48 mod. 1924 do przewozu karabinów maszynowych)
ciężkie karabiny maszynowe Fiat m.14 a potem m.35 12

Według instrukcji z 1939 r., podstawową jednostką jednostek wyposażonych w rowery był zespół składający się z: 1 zwiadowcy (czołowego), 1 żołnierza z bronią maszynową, 1 strzelca wyborowego, 4 amunicyjnych i 8 strzelców. Silnik zmienił przydział środków, ale w zasadzie nie organizację, na przykład w podręczniku z 1933 r. przypisano 12 motocykli trójkołowych do transportu 12 ciężkich karabinów maszynowych, podczas gdy w instrukcji z 1939 r. jeszcze przypisywano rowery do przewozu karabinów Fiat m.35 .
Armia włoska nie miała wystarczających środków na całkowita motoryzację armii, ale przewidywano przewóz karabinów maszynowych w miarę możności na ciężarówkach i motocyklach. Najszybciej żołnierze przesiedli się z rowerów na motory i auta podczas kampanii w Grecji, gdzie górskie ukształtowanie terenu czyniło rowery mało przydatnymi.



Podczas pierwszej inwazji na Albanię z 12 batalionów Bersaglierów, aż 9 było na rowerach, 1 na motocyklach, 1 na samochodach i 1 mieszany. Podczas "interwencji" w Jugosławii w marcu 1941 r. 31 korpus pancerny Littorio, także zawierał pułk bersaglierów, a w nim 2 bataliony na samochodach, jeden na rowerach oraz kompanie motocyklową, a także XXII batalion (4 kompanie na motocyklach). W Jugosławii operował również 3 pułk Bersaglierów, który w dokumencie z 1 czerwca 1941 r. liczył 2891 ludzi oraz 2369 rowerów oprócz innych środków przewozu.
Miesiąc później, przed skierowaniem tego pułku na front wschodni, w dokumencie z 6 lipca 1941 r. wskazywano, że pułk składa się z trzech batalionów XVIII, XX i XXV. Ten ostatni na rowerach, które miano wymieniać na park samochodowy, w miarę dostępności aut. Z rowerów na samochody i motory poszczególne pułki przechodziły stopniowy w czasie wojny. Na filmach z inwazji na Francję czy z okresu lądowania aliantów w Tunezji nadal widać kolarzy.


Dobra jutro o samych rowerach....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzyśku dnia Pią 19:36, 07 Cze 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzyśku




Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 2146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie 13:27, 09 Cze 2013    Temat postu:

Jak napisałem wyżej kontrakt na dostawę rowerów wygrała firma Bianchi i dostarczała REI rower m.1912 z czasem modernizowany.
Rower miał składaną ramę, ważył 14 kg. Miał klamry i pasy do noszenia go na plecach. Rozmiar kół został zmniejszony w celu wygodniejszego przenoszenia. Zastosowano też specjalne opony bardziej odporne na przebicie. Rower wyposażono, tak jak współczesne rowery górskie, w dwa amortyzatory z przodu i jeden z tyłu, które rekompensowały również sztywność opon. Mechanizm hamulca przedniego (zapewne linki) umieszczony był wewnątrz ramy, tak aby nie utrudniał przewożenia na rowerze ładunku. W rowerze zastosowano stałą przekładnię łańcuchową.



W trakcie reorganizacji armii po 1923 r. zamawiano nowe modele rowerów w tym m.1924 a następnie ostateczny model m.1925. W praktyce opierał się na modelu 1912 z kilkoma zmianami, takimi jak piastę tylnego widelca wymieniono na stalową i .... (o ile dobrze rozumiem) zmieniono hamulec z opartego na czymś w rodzaju koła zębatego na hamulec szczękowy składający sie z zacisków po obu stronach koła. Następnie opracowano rower m.1934 zaopatrzony w błotniki, podwójną przekładnię i inny rodzaj pedałów.
Obydwa modele były w użyciu do końca wojny, choć systematycznie zastępowano je motocyklami i ciężarówkami.

Wyposażenie roweru według instrukcji z 1939 r. składało się z:
a)skórzanych szelek do przenoszenia roweru
b)karabinka m.91 TS z pokrowcem
c) "trójkątnego" jakby plecaka dopinanego wewnątrz ramy
d) pokrowca na płaszcz mocowanego na bagażniku
e) menażki w pokrowcu również mocowanej na bagażniku
f) łopatki piechoty (lub małego "oskarda" typu austriackiego) do okopywania się
g) płachty namiotowej ze stelażem (3 metalowe drążki + drewniane śledzie)
Narzędzi do okopywania się bylo 9 typów i umieszczano je pionowo przy tylnim kole.
[img]
[link widoczny dla zalogowanych]

Płachę namiotową wożono w razie potrzeby. Tornister, torbę na maskę gazową i manierkę zwykle mocowano na kierownicy.
Rower do przewozu lekkiego karabinu maszynowego Breda m.30 byl podobny zwykłego, z tym, że nie posiadał uchwytów do karabinka, zawartość bagażnika (patrz wyżej) przewożono przed kierownicą. Sam karabin zdaje się bez lufy był przewożony w pokrowcu brezentowym troczonym do ramy, natomiast lufę przewożono w skórzanej, cylindrycznej tubie na kierownicy.



W drużynie kolarzy był też rower amunicyjny, w którym przewożono amunicję do rkm-u. W odpowiednim "bagażniku" na kierownicy przewożono amunicję - 8 ładowników oraz części zamienne i narzędzia do Bredy m.30. W "bagażniku" mocowanym nad ramą powyżej "trójkątnego" plecaka przewożono dodatkową lufę oraz 10 ładowników z amunicją.

Autor materiału nie znalazł dowodów na wykorzystanie roweru do przewozu ciężkiego karabinu maszynowego Fiat m.14 lub m.35 w ostatniej wojnie.


Oficer rowerowy był podobny do tego z wojsk koła sprzęgła, Reflektor, tylny hamulec też w drutu stalowego, błotniki, dzwonek z przodu i torby narzędziowe portasciabola pod siedzeniem.
Nie znaleźliśmy dowodów na wykorzystanie roweru przynosi ciężki karabin maszynowy Fiat '14 lub '35 w ostatniej wojnie.

Bersaglierzy jeździli na rowerach w swoich fezach, a w czasie działań wojennych w hełmach. Nie noszono szelek, a jedynie sam pas z ładownicą. Zamiast płaszczy używano peleryn (mantello). Ponadto używano skórzanych sztylpów zapinanych na paski i klamerki. Od 1940 r. zaczęto wydawać rowerzystom nowy rodzaj kurtki-wiatrówki z charakterstycznymi paskami z przodu (do podtrzymywania pasa z ładownicą - skoro nie było szelek) oraz wiązaniami po bokach. Kolarzy byli uzbrojeni w karabinek m.91 TS (Truppe Speciali), a także rkm Breda m.30, który noszono na zmianę, a do tego 7 specjalnych ładownic na zapasową amunicję i oliwiarkę.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzyśku dnia Nie 14:34, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pionierzy40pp.pl Strona Główna -> Rekonstrukcja elementów umundurowania, oporządzenia i postaci strzelca. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin